Alla inlägg under mars 2007

Av Mamma Lex - 24 mars 2007 19:22

Pizzasåsen blev god. Pizzorna ännu godare.Har två bitar kvar av min som skall smaskas upp senare.Ungarna har vatt uppe sen 06.00 så de somnar snart...Jag är våldsamt sugen på rödvin, men har inget hemma.När ska man kunna köpa det i mataffären?Nu när Göran och Anitra är ute ur leken kanske hjulen kan komma i rullning?

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 19:34

...i soffan (ganska skönt för då kan man pyssla lite extra med storebror)Vi ska, efter tandborstning, läsa Peter Madsens böcker om Valhalla.

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 17:57

Alma Mater ska flytta, det brukar vara skönt att komma till nytt. Hoppas det blir bra. Hon skulle Blocka ut sin soffa bl a, får hålla ögonen öppna...Själva fyndade vi denna stiliga fåtölj senast.

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 17:43

eller lät inte reklamen så för ett par år sedan...?Lyktan är loppisfynd och servetterna blir påskpresenter till mamma och syster.

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 17:33

Mannen jobbar så det blir ingen Guinness.Men det gör inget, jag fick två stycken i tisdags kväll efter mötet.Tänkte koka ihop farsans underbara tomatsås eftersom vi ska göra pizzor imorron, här följer receptet:Pappa B:s sauce de tomat/1 liten sats.1 burk krossade tomater1 gul lök1 klyfta vitlökHacka och krossa lökarna, fräs i olivolja tills de är vackert glacerade. Häll på tomaterna.Salta och svartpeppra + en nypa socker...Låt puttra i ca 25 minuter.Lägg sedan i 1 lagerblad - 1 liten nypa timjan - och en stor nypa basilika (helst färsk, då 2 blad)Låt puttra 25 minuter till.Ta av kastrullen från värmen - häll i en stor matsked tomatpuré - Rör varsamt, alltid med träslev, inget annat!

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 12:12

Skissar på sommarens utställning - fotografierna på dessa ungar bl a som jag visat tidigare på bloggen.Vackra 1800-talsmänniskor, döda sedan länge.Blir det som jag tänkt mig blir det snyggt.Jag är ute i ganska god tid iallafall.För en gångs skull.Man lär sig.

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 12:10

Trodde mannen skulle hinna hit innan har började jobba...Typiskt, nu måste jag åka ner till stán själv, jobbigttyck synd om, ynk...Men vi hinner nog fixa det imorron...Snart hemgång!

Av Mamma Lex - 23 mars 2007 09:45

Dags för fredagsstädningen.See ya Later

Ovido - Quiz & Flashcards