Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 16:13

Lillan tycker det är otäckt mysigt när man tokpussas.På halsen, öronen, magen...Då får man inte gåshudhon får goshud.Åh älsklingsunge!

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 15:52

Nu går jag hem till man och barn.Ikväll ska mannen på pop-quiztävling.Undras ifall han kommer att ringa och be om hjälp...?Jag är på stand-by, fall-i-fall...

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 15:24

Domen ifråga som vi läser och studerar handlar om soldaten Peter Kjellgren som år 1750 hade "lönskalag" (did the dirty) med sin styvdotter, detta resulterade i ett barn.Domen: Halshuggning för båda, han skulle dessutom efter döden steglas, (huvudet på ett stegel och kroppen på ett annat) och hon skulle brännas på bål...(efter halshuggningen alltså.)De gjorde banne mig saker ordentligt förr i tia!

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 15:23

För er som är intresserade...

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 13:06

Mannen och lilltjejen är lediga tillsammans idag.De brukar gå och fika ihop på stan och komma upp till mig en sväng innan det är dags att hämta storebror från skolan.Mysigt.Gose.Nulunch.

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 12:10

kanske är lite tidigt men jag har börjat fundera på hur balkongen skall smyckas iår.Pelargoner är en art som jag tycker mer och mer om...

Av Mamma Lex - 1 mars 2007 11:59

Igår fortsatte vårt arbete och kurs med gamla Tingsdokument och tydande av dessa.Såhär kan det se ut,vill ni försöka er på en översättning?Annars kommer en renskrivning snart...

Ovido - Quiz & Flashcards