Alla inlägg under juli 2007

Av Mamma Lex - 23 juli 2007 15:02

Det känns som att hjärnan oxå har tagit semester.

Lite svårt att finna lust att blogga.

Många av er verkar lida av liknande åkomma.

Eller så är det bara semester...

Ha det lugnt alla, vi ses längre fram.


MammaLex

Av Mamma Lex - 23 juli 2007 14:59

Många favoriter går i repris på sommaren.

Här kommer en sida i repris.

Kanske lär man sig något.

Av Mamma Lex - 22 juli 2007 14:38

Knappt har föräldrarna kommit ut genom dörren så tar vi tillbaka vårt hem.

Min mor ääälskar att diska, fixa och dona.

Sätter man på en kopp te, är hon där, och donar.

Lagar man mat, kommer hon, och donar.

Jag älskar min mamma, och pappa.

Men när dom kommer och hälsar på, lämnar jag över köket, delvis till min mamma. (Nä, jag överdriver nog lite, eller vad säger du morsan?)

Idag när dom åkte hem, började jag och maken att städa ungarnas rum.

Lillan har fått skurat och torkat, ny matta, ommöblerat bland leksakerna.


Jag har piskat och tvättat de stora mattorna.

Storebror har fått lite hjälp med sin städning.


Nu har Maken och storebror åkt iväg för att tvätta bilen och jag o lillan stannar hemma för att slappa, städa vidare och tänka på fika till eftermiddagen.


När man tittar tillbaka på de senaste inläggen verkar det som om jag inte gör annat än att städa.

Tro mig, sanningen är en helt annan...

Av Mamma Lex - 21 juli 2007 19:20

När vi träffas inom familjen äter vi alltid en faslig massa.

Så är det nog för många.

Idag har vi ätit (hittills):

Sen frukost

Godis

Laxlunch med nypotatis och machésallad

Kakor med grädde och bär

Mer godis

Nu håller jag och farsan på med ris, potatis och dragonkyckling med vitvinsås.

Sen blir det ostbollar, chips och ölkorvar...


Vad ska man säga...reduceringen får vänta...

Av Mamma Lex - 20 juli 2007 10:08

Idag återskapar vi en resa jag gjorde med jobbet i april.

Denna gång tar vi med oss mina föräldrar och mannens mor och far till Öhr och Hjärtenholms lantbruksmuseum.

Av Mamma Lex - 19 juli 2007 18:05

Alla bloggar man besöker, tittar ni på deras länklista till andra bloggar?

Det gör jag, och resan börjar.

Efter många sidospår kanske man själv hittar en ny favoritsida/blogg.

Så därför måste jag återigen tipsa om länken nedan till the Sartorialist.

Oslagbar blogg om modevärlden och snygga kläder, på ett mycket trevligt och opretentiöst sätt.

Kolla.

Av Mamma Lex - 19 juli 2007 17:51

Man oroar ju sig för så mycket när det gäller barnen.

Själv har jag alltid haft kompisar omkring mig, både killar och tjejer.

Ungarna har oxå börjat skaffa sig bekantskaper.

Trist nog har många av deras första vänner flyttat från området.

Storebror har mist två av sina "bästa vänner" inom ganska kort tid,

lillan är väl inte riktigt i rätt ålder.

Det är först nu i sommar som hon har fått börja gå ut och leka själv.

(hon fyller 4 snart...)

Visserligen har hon en storebror som ser efter henne...(oftast)

Men kompisar börjar de få, idag har vi en klasskompis på lekbesök.

De ringer till varandra ganska ofta.

Bokar in sig för förströelse...


Är det nån som vill komma och leka?

Av Mamma Lex - 19 juli 2007 10:39

Idag behöver toaletterna städas.

Förmodligen finns det mer tvätt.

Bädda.

Laga mat.

Diska...


Semester?

Kan ni stava till Askungen?

Ovido - Quiz & Flashcards