Alla inlägg under april 2007

Av Mamma Lex - 30 april 2007 22:55

Jag önskar er en skön kväll och en god natt och skall nu fortsätta in i min budoir med de nyinlånade böckerna.


Arrividerci.

Av Mamma Lex - 30 april 2007 22:40

Jag kikar ju in på andras bloggar ibland... (he, he)

En favorit i särklass är Ett liv i exil.

Nu har Silverfisken ju blivit pappa och jag inbillar mig att han redan börjar uttrycka sig annorlunda.

Ni som har barn kanske känner igen detta.

Men efter ett tag som förälder förändras man ju faktiskt.

Ibland måste man,

andra gånger bara händer det.

De som inte gör det ljuger antingen...

...eller så är de väldigt själviska människor...


Eller så inbillar jag mig bara,

och det är bara jag som har förändrats?

Av Mamma Lex - 30 april 2007 22:36

Idag har vi spenderat tiden ute hos svärföräldrarna.

Solen sken och det var riktigt skönt ibland...

Gott fika, god mat och som alltid riktigt gott sällskap.


Vi fick kyckling.

Av Mamma Lex - 30 april 2007 22:34

Sista dagen i denna månaden och mina parantesers bröllopsdag.

Grattis, grattis.

Hoppas att ni har haft tid att ta hand om varandra litegranna.

Jag ringer imorron istället. Puss, puss.

Av Mamma Lex - 27 april 2007 22:11

Sitter och väntar på mannen (som är ute ikväll, det var hans tur...)

Går man o lägger sig trillar han ju snart in och väcker mig!

Så nu sitter man här och tittar på usla filmer,

tur att musikbyrån och goe Magnus Broni förgyllde kvällen!

Av Mamma Lex - 27 april 2007 18:24

1½ glas chardonnay och ett barn i säng senare...

Middagen blev ganska lyckad förutom att barnen trilskas med att bara sitta stilla och äta i lugn och ro...

Är så trött på att tjata, men måste ju samtidigt markera att jag inte tolererar vad som helst vid matbordet.


Några tips?

Förutom säkerhetsbälten på köksstolarna?

Av Mamma Lex - 27 april 2007 13:15

Eftersom han ju läser bloggen dagligen, även på jobbet...


Köp hem 2 flarror Hidden Rock tack!

+ ostbollar och salta pinnar.


Puss

Av Mamma Lex - 27 april 2007 13:10

Jag och damerna träffades igårkväll för vår månatliga vinprovning.

Vilket resulterade i två nya favoriter:


Minilyx:


Element, 2004

Chiraz, Australien

87:-


Budget:


Hidden Rock, 2006

Petit Verdot, Cabernet Sauvignon, Australien

48:-!

(Helt klart bäst, rekommenderas!)

Ovido - Quiz & Flashcards