Alla inlägg under december 2007

Av Mamma Lex - 18 december 2007 23:47

Jo, det blev ju en liten Lucia till slut.

Som vanligt helt bedårande små saker som är utklädda till tomtar och pepparkaksgubbar...och fem lucior.

Lillan var kanon.

De hade lärt sig en massa låtar, bl. a "När mamma kysste Tomten"!

Helt underbart!


Jag såg mamma kyssa Tomten jag...


Bry er inte om datumet, det är en skitkamera!

Av Mamma Lex - 18 december 2007 23:39

Ja nu var det ett tag sedan sist.

Jag orkar inte sätta mig framför datorn och bluppblogga bara för att...

Har skickat iväg ytterligare en ansökan om arbete idag.

Den som lever...

Fick besök av två vänner på arbetet idag.

Chefan och B-I.

Två goa damer som jag är glad att jag är vän med.

Tack för titten tjejer, vi syns snart igen!



Av Mamma Lex - 12 december 2007 20:42

Lillan ska kanske vara lucia imorgon på dagis.

Fast när hon nattades ikväll skulle hon inte vara med:

- Jag är sjuk! Sade hon med trots i rösten.

Vicken diva...


Ja, imorgon eftermiddag får vi se.

Zen

Av Mamma Lex - 8 december 2007 23:39

Ytterligare en sak som framkallar stadiet zen - för mig.

I ett par dagars tid har vi slagit in julklappar som ska till ett företag.

50 stycken lådor med karaff och glas.

Perfekt storlek, bra papper, riv av lagom längd.

Lägg upp på disken

Vik

Tejpa

Inget snöre

Ingen etikett

Bara snygga hörn

och snygga sidor


50 stycken

Perfekta paket


God Jul

Av Mamma Lex - 4 december 2007 20:05

Är det normalt?

Visserligen står och går jag större delen av dagen.

Från att haft ett stillasittande arbete i ett par år till att röra på sig nästan hela tiden...

Kanske skulle vara konstigt om det inte pirrade i fötterna.


Härom veckan kom jag ut från lunchstället tvärs över gatan och missade sista, lilla, "halvsteget" innan marknivå.


Jag lovar, jag höll på att stupa rakt på skallen.

Jag talar om bandage, brutna ben och akuten!

Bara ett par millimeter från katastrof...


Sedan dess värker det i mitt vänstra knä och högerfoten blev nog lite stukad. Ynk, ynk.

Men allt blir bättre, jag blev ju bara lite bruisad på ytan. (lite skämmigt och lilla där på knä, mitt på trottoaren. Inte enågon gentleman/kvinna så långt ögat kunde nå...)



Av Mamma Lex - 1 december 2007 20:15

Alla ljus och stjärnor lyser och regnet öser ner.

Vi klädde på oss regnkläderna och gick ner till stán och hämtade mormorn som kom med bussen vid två-tiden.

Efter lite snabbhandling så gick vi hem och fikade på kaffe/te och choklad.


Vad skönt det är att sitta inne och bara mysa när det är så äckligt ute.

Sedan stoppade vi in en stor roaster i ugnen med olja och kryddor, till det blev det ris, sås och sallad.


Barnen har badat och nu ligger de med mormor och läser godnattsagor.

När mannen snart kommer hem blir det film.


Vad tycker ni: Stardust eller Parfymen?

                                       


Ovido - Quiz & Flashcards