Alla inlägg under april 2008

Av Mamma Lex - 27 april 2008 22:49

& så denna duktiga dam, live i New York!

Av Mamma Lex - 27 april 2008 22:44

Lämnar er med detta.

Av Mamma Lex - 27 april 2008 22:27

Återigen dags att piffa till uteplatsen och i vårt fall en betonglåda till balkong. Men med lite mattor, korgsoffan med filt och kuddar så blir det mysigare.

Idag har vi åkt till trädgårdsbutiken och inhandlat en liten roddodendron, ja, jag vet inte hur det ska stavas!

Två olika murgrönor och ett par engelska pelargoner.

Tanken är ju att ta med sig dessa plantor till ett eventuellt hus så småningom.

Busken står i en rejält stor terrakottakruka á la thailand.

Så nu kan ni komma och mysa på balkonglådan, vinet står jag för, fulöl kan vi oxå bjuda på...


Av Mamma Lex - 21 april 2008 19:25

...är det så man skriver?

Vi har varit på en tredje bank som så gärna vill ha oss som kunder att de uppgraderade oss med ytterligare 400000 kronor.

Ja, vi bara tackar och tar emot.

Speciellt som vi med denna kalkyl bara betalar en 500-ing mera i månaden än vad vi gör idag i vår hyresrätt.

Kan någon förklara för mig hur bankerna tänker?

För jag och maken står som frågetecken.

Men kalkylen stämmer, och pengar får vi över så det räcker!


Vi har förresten börjat bjuda på huset, vi ligger högst...

...än så länge.

Av Mamma Lex - 18 april 2008 21:11

Jag glömde ju tala om vad vi drack och åt i onsdagskväll.

1 flaska Ernest & Julio Gallo - rödtjut (got rötjut faktiskt...)

Förrätt: Jag, carpaccio på varmrökt oxkött, sallad, hyvlad parmesan och pesto. Mannen, Prosciutto på toast med sallad och mozzarella.

Huvudrätt: Jag, grillad lax och potatis på bädd av ångade grönsaker.

(Laxen lite torr men ok) Mannen: Blackened steak och potatisgratäng.


Så.


Nu, Chardonnay och Loka.

Av Mamma Lex - 18 april 2008 20:23

Igår var vi och tittade på ett hus till.

Byggt 1967, 1-plans med källare och fin uppvuxen trädgård med fruktträd och buskar.

Fjärrvärme och fin inglasad altan.

Lite att fixa med men lagom stort för oss.

Det bjuder vi nog på.

Av Mamma Lex - 18 april 2008 20:19

Mannen fyllde år i onsdags och svärföräldrarna ville bjuda på middag.

Svärfar körde ner honom till en restaurang som jag valt ut och svärisarna satt hos ungarna och passade dem.

Det blev en flaska husets, förrätter och huvudrätt.

Mannen tog kaffe och konjak på maten och så mycket skratt med ägaren som maken känner sedan gammalt.


En mycket god och trevlig kväll, tack så mycket!

Av Mamma Lex - 18 april 2008 20:18

Hittade denna via silverfisken, vilken röst!


Ovido - Quiz & Flashcards