Alla inlägg under juli 2008

Av Mamma Lex - 31 juli 2008 15:04

Idag fyller min lillasyster 30 år!!!

Puss & kram hjärtat!

Av Mamma Lex - 29 juli 2008 20:14

Av Mamma Lex - 29 juli 2008 20:09

Semestern slut för denna gång, vi har hunnit med bad och lek

städ och rens

Legoland

mormor & morfar

moster och kusiner med morbror och nytt hus.

budat på ett hus till...

nej, det blev inget den här gången heller...

Börjat jobba, ont i fötterna.

Men mannen och barnen hämtar mig varje kväll så vi kan åka och bada.


Gôtt.

Av Mamma Lex - 8 juli 2008 22:39

Nästa vecka ska vi titta på ett vackert hus med två lägenheter.

Byggt på 40-talet, fasad och balkonger liknar 20-tal.

Man kan välja om man vill bo i hela själv eller hyra ut den ena lägenheten.

På ett sätt är det ju en inkomst, på ett annat sätt blir man ju inte själv i sitt hus.

Vem ska man välja att bo med?

Knepiga frågor som kräver svar innan och om man ska buda på detta.


Banken har förresten ökat på vårt lånelöfte med tre!3Hundratusen!!!

Jag förstår ingenting.


Ska man tacka och ta emot?


Av Mamma Lex - 7 juli 2008 22:19

Första riktiga semesterdagen och det går i långsamhetens tecken.

Avslappnat är bara förnamnet.

Axlarna är nere vid fötterna vid det här laget.

Det är klart att Banrock Station kan ha hjälpt den första dagen.

Annars är det skönt att hinna städa och fixa.

Det regnade och åskade inatt.

Mina tomatplantor överlevde.


Undrar när de ska producera lite frukt?

Av Mamma Lex - 6 juli 2008 12:38

Äntligen har semestern börjat.

Första semesterdagen har man sovit länge (som tur är har barnen blivit så stora att de klarar sig utmärkt själva ett par timmar)

Ibland kryper de bara ner i sängen och gosar lite.

Lång frukost med tidning och te.

Mannen jobbar så barnen och jag har finulat omkring här hemma.

Plockar iordning, tvättar, spelar dataspel, läser.


Hoppas att vädret blir hyfsat, igårkväll åskade det.

Jag och barnen satt på balkongen och njöt.

Vi badade en stund igår med.

Regnet strilade ner en stund och medan badet tömdes på folk satt jag och barnen under en tät buske och bara vilade.

Jobbet och stöket rann av mig under lövverket.


Riktigt skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards