Alla inlägg under februari 2008

Av Mamma Lex - 27 februari 2008 20:27

Och där ger den förre pojkvännen (tillika programledaren) igen?


Av Mamma Lex - 27 februari 2008 20:25

Ja, så här kan det gå när Hollywood-författarna går på strejk.


Av Mamma Lex - 18 februari 2008 18:40

Nä inte riktigt sol i sinne.

Det har varit en fantastisk dag med sol och varmt.

Samtidigt en dag med en del besvikelser och delvis brutna löften...

Men men, allt ska nog lösa sig iallafall.


Svärfar har födelsedag idag och vi har varit där med barn och ätit middag och tårta. Promenad efter maten och trevligt att träffas och ditten och datten.


Nu är vi hemma och är trötta och storebror har varit olydig så han har både spel- och TV-förbud.

Jag har satt honom att soortera sitt lego istället.

Vi får se hur länge den friden varar.



Av Mamma Lex - 17 februari 2008 00:17

Googla på Dalai Lama?

Ja.

You Tube,

varför inte?


Hittade denna och undrar:

Vad skönt om det räckte,

om det räckte med det engagemanget

och att lilla jag för det vidare via min lilla, lilla blogg...


Men samtidigt; stör jag mig jävligt mycket på Hollywood-rösten.


Pajar allting.

Sorry Dalai, vi får ställa in världsfreden,

skyll på Hollywood-rösten.

Av Mamma Lex - 16 februari 2008 17:58

Jo, nu är ju förvisso de flesta av mina kvällar hemmakvällar men ändå...


Jag har aldrig varit jätte-över-förtjust  i att gå på krogen.

Om det inte gällde Harry´s i Kristianstad förstås. (Det gamla, inte franchisestället)

Det är ett riktigt mysigt hak.


Nu ska maken göra hemmapizza och så ska vi nog dricka lite vin och öl.

Barnen får saft eller läsk.

Kan inte bli mycket bättre.

Av Mamma Lex - 15 februari 2008 22:44

(Ja, ni hörde väl killen i väskan?)

Av Mamma Lex - 15 februari 2008 22:38

Enjoy.

Av Mamma Lex - 15 februari 2008 22:18

Tänkte nästan göra om bloggen till en: "Hålla-på-hela-tiden-blogg-tills-jag-får-ett-jobb-blogg"


Och så idag.

Lite tissel och tassel vid frukostfikat.

Väntan, (jag hörde ju tisslet).

Frågan: - Vill du jobba kvar? Heltid, fast tjänst, inga timmar? Mer i lön?

- Vi gillar ju dig och tycker att du är jätteduktig.


En av cheferna/ägarna har bestämt sig för att söka sig till något annat, den dyraste av de "gamla" ägarna/anställda har sagts upp...

...plötsligt fanns det plats för mig.

Ekonomin går ihop sig.


Ja, jag vet att jag svamlar men DET ÄR SÅ JÄVLA SKÖNT! JAG HAR FÅTT ANSTÄLLNING! OCH DAGEN INNAN JAG OFFICIELLT SKULLE SLUTA!



Så, nu är jag lugn igen.


Jag skulle bara rapportera.


Nu mår jag bra.


Ha det bra Ni oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards