Alla inlägg under juni 2008

Av Mamma Lex - 29 juni 2008 21:26

Kom hem igår middag efter äventyr i E-tuna.

4 timmar på tåg och buss tar ut sin rätt,speciellt som man bara sovit i 5 timmar.

Men roligt var det!

Först fick vi åka raggarbil, en oldsmobile 442:a, svart.

4 brudar ibak, blivande bruden fram. (Heiki körde)

Med öl i strupen och vinden i håret, åkte vi omkring i Kent-land.

Sedan fick Malin pedikyr och fotvård medans vi andra gick och åt en god macka och drack ett glas vin.

Vidare till skivinspelning, en hyllning till den blivande brudgummen med alla som kör på slutet...inte ett öga torrt...

Upp till kontorskyffe som var fullt med sprit och snacks!

Sedan till bokat bord och god mat,, kvällen avslutades på Harrys som var...sådär.

Men med vännen Malin blev allting bra, och ett par riktigt trevliga vänner hade hon oxå.

Fastän vi inte pratat på ca 7 år känns det skönt att hon har det bra och att hon har goda vänner omkring sig.

Av Mamma Lex - 26 juni 2008 22:01

För ungefär en månad sedan ringde en för mig okänd Malin från E-tuna och bjöd mig på möhippa för en Malin jag känner mycket väl!

Gú vad roligt!

Jag bokade raskt tågbiljetter och vandrarhem och har nu väntat och väntat...

Äntligen är det dags.

Imorgon bär det av.

Jag ska hämta upp det stackars offret i raggarbil och bli guidad/cruisad runt stán och inmundiga öl.

Vidare till manikyr och pedikyr, mat och trivsamheter med min väns nuvarande vänner.

Vandrarhemmet har jag avbokat eftersom jag fick erbjudande om tre olika sängar att vila min trötta lekamen i.

Detta erbjuds jag av människor som jag inte känner.

Vi har en god vän gemensamt.

Ibland är mänskligheten vacker.


Jag ska ha skitroligt!


Hej!

Av Mamma Lex - 17 juni 2008 21:47

Bara måste man dela med sig av.

Lego kan man ha till mycket!

Av Mamma Lex - 17 juni 2008 21:25

Av Mamma Lex - 17 juni 2008 21:21

Imorgon kväll blir det hustitt igen.

Tegelvilla från 60-tal. Pedantiskt skött av (förmodligen) liten dam.

Fel sida stán och lite dyrt men titta kan man alltid.


Nästa vecka däremot kommer ett nytt hus att besökas.

Rätt sida, stenkast från skola och kompisar. Nyrenoverat, shysst utgångspris och lekstuga.


Man kan ju alltid hoppas att vi är ensamma om att tycka det är bra...

Av Mamma Lex - 15 juni 2008 16:11

Fläskkotlett Esterhazy

Till 4 personer

4 marmorerade fläskkotletter
1 purjolök
1 morot
1 palsternacka
1 msk paprikapulver
vetemjöl
smör
salt/peppar

Sås:
1 matsked tomatpuré
2 deciliterl ox/kalvbuljong
2 deciliter matlagningsyoughurt
salt/peppar

Till servering:
Kokt potatis, creme fraiche, saltgurka


Sätt ugnen på 175 grader. Ansa purjolöken. Skala moroten och palsternackan. Strimla grönsakerna fint. Fräs dem i smör i en panna.

Blanda ingredienserna till såsen i en kastrull och koka upp. Smaka av. Blanda mjöl och paprikapulver.
Krydda kotletterna och vänd dem i mjölblandningen. Hetta upp smör i stekpanna, bryn kotletterna 6-7 minuter. Ringla över såsen.

Fördela grönsakerna över kotletterna och lägg på ett lock. Låt kotletterna puttra och steka färdigt i mitten av ugnen i 12-15 minuter.

Servera med kokt potatis samt creme fraiche och saltgurka.


Detta fick familjen till middag igår, idag har vi ätit kyckling och råris med jordgubbar och glass till efterrätt.


Visst har man det bra?

Av Mamma Lex - 13 juni 2008 23:11

Ja, husmarknaden den går upp och ner.

Det halvtrista funkishuset vi var å tittade på var i eftermiddag uppe i 1 miljon fyrahundra- nånting... skönt att vi inte är en av dem som fajtas om det.

Samtidigt kom det ut två nya hus på marknaden.

Bl a ett som ligger precis där vi vill bo, nära barnens skola och dagis. Lugnt område och nära till vänner.

Ganska vettigt utgångspris oxå, vi får se!


Har blivit bjuden på både möhippa och fest i sommar.

Har precis bokat biljetter på tåg till båda eventsen, nu ska man bara knyta ihop bagen med barnvakter också. Maken jobbar ju ibland helg...


Kramis.

Ovido - Quiz & Flashcards