Alla inlägg under januari 2008

Av Mamma Lex - 28 januari 2008 22:24

Har gått på konstskola och estetisk dito på gymnasiet.

Har byggt min andel av utställningar på en del instititioner och finner nu samma glädje i att synliggöra varor i butik...

Är man knäpp eller?


Men det är faktiskt lite konst i att visa varor på rätt sätt så att folk ser/och köper. Butiken har fått sig ett uppsving.

& ruskigt snygga fönster!


Nu sova snart, väntar bara på mannen.


&

Av Mamma Lex - 28 januari 2008 22:15

ännu mer för den som inget bättre har o göra...

Av Mamma Lex - 28 januari 2008 22:12

Här kommer länk från Lotten.

Av Mamma Lex - 28 januari 2008 21:28

...mitt tidigare inlägg om min väns vackra, tankfulla mail.

Jag skickar dem faktiskt vidare.

Jag tror starkt på devisen "pay it forward".

Gör snälla och omtänksamma saker och det sprider sig.


Är vi tillräckligt många som tänker så kan det till och med räcka till världsfred!

Banne mig!


(oj vad positivismen smetade ut sig på väggarna!)

Av Mamma Lex - 27 januari 2008 00:20

Jag är inte här så ofta som förrut och ärligt talat,

behovet är inte lika stort.

är min ende besökare maken som jobbar helg?

Får en massa mail från min gamla vän Cissi.

Vackra, vidarebefordrade mail som ska få mig att förstå hur fin världen är...

Men det enda jag tänker på är att de är felstavade.


Skjut mig, jag är en elak människa.


Ska till Hufvudstán om ett par dagar.

Träffa min fostersyster, mamma och faster.

Power-kvartett!


Är otroligt sugen på riktigt afternoon-tea.

Välkomnar alla förslag, är just nu inne på Grand Hôtel och Cadierbaren, Chaikhana eller Lady Hamilton Hotel.

Av Mamma Lex - 21 januari 2008 21:21

...galor.

Såg/lyssnade ni på P3-guldgalan då?

Det gjorde jag och jag måste säga att det var den bästa jag har sett!

Duktig och rolig värd.

Mycket bra liveframträdanden och en vaken och pigg publik (bestående av musik"elit"sverige, det kan ju bli lite si och så- då...)


Men som sagt - riktigt roligt!

Mer sånt!

Kolla in producenten för spektaklet, Liv Ungermark.

Duktig kvinna.

Av Mamma Lex - 21 januari 2008 21:20

Guldbaggegalan är ju i full gång.

Blev ni inte lite rörda när Gösta fick hedersbaggen?

Det blev jag,

lille gubben...

Av Mamma Lex - 16 januari 2008 22:05

Hittade denna länken hos Silverfisken.

Ovido - Quiz & Flashcards