Alla inlägg under mars 2008

Av Mamma Lex - 31 mars 2008 19:51

Idag har det varit 14 grader varmt, och sol.

Hela dagen.

Ny frisyr han man köpt sig och jag måste säga att det var den bästa klippningen på länge!

Lite tur att min frisör bestämde sig för att byta yrke... (sorry E)

Min nya tjej plattade till mitt hår också, det lider nämligen av en allvarlig släng av självfall och med tången blev det ju ett helt nytt huvud!

Verkligen skitsnyggt.

Så nu måste man köpa sig en plattång,

det blir ju alltid följdkostnader med att gå till frisören.

Antingen måste man tona om håret, eller så slingar man sig och då kan man inte ha några av sina vanliga kläder längre...

Dyrt som sagt.


Men fint som f-n.

Av Mamma Lex - 30 mars 2008 17:17

Steken blev mycket lyckad även om jag inte reducerade såsen så länge som Mäster Mannerström ville...

Makens omdöme: "Det här gjorde du bra".

Vilket på vanligt språk betyder: "Jättegott! Vad duktig du är!

Till efterrätt blev det hemlagad (läs vispad) chokladpudding med vispad grädde.

Nu ska vi snart ut och gå när mannen är färdig på dass...


(Smurfsången på radion i köket, har ni också det bra på en söndag?)


Lev väl.

Av Mamma Lex - 30 mars 2008 15:38

I min strävan att någon gång i framtiden få en lugn, harmonisk och härlig söndagsmiddag tillsammans med familjen har jag under bokrean inhandlat Leif Mannerströms "Husmanskonst".

Idag testar jag/vi Skånsk senapsstek med potatis och grönsaker.

Långkok är häftigt men det är ju så sällan man tar eller har tid för detta.

Mannen är med på att vi alla lediga söndagar fremöver tar och testar ett recept ur boken tills vi är proffs på just "husmanskonst"!




Jag rapporterar senare hur det smakade...

Av Mamma Lex - 28 mars 2008 20:35

För visst är det vackert?

Av Mamma Lex - 23 mars 2008 18:29

Finns inga hus till salu för tillfället.

Inte i vår prisklass i alla fall.

Förutom ett hus på 9 rum o kök.

Fläckar i innertak på första våningen...

Tydligen kallat "katthuset".

Jag tror att vi hoppar det...

Fast jag måste säga att utmaningen lockar.

Men familjen ska palla med det oxå.

Så det får vara.

Av Mamma Lex - 21 mars 2008 19:29

på er.

Hoppas att alla har det någorlunda bra.

Vi bjöd i veckan på vårt första hus.

Vår smärtgräns vad beträffar detta huset låg ett par tiotusenlappar lägre än vad det såldes för så något hus blev det inte denna gång...

Skitnervöst!

Bud-on-line på jobbet bakom kassan, det var ett under att kunderna fick rätt växel tillbaka, (fick ni det?)

Lite sorgligt var det allt, perfekt läge, nära nuvarande bostad, nära skolan, nära dagis...nära allt.


Men sånt är livet, det kommer fler hus.



Lika j-la nervöst det...

Av Mamma Lex - 17 mars 2008 21:24

Önskelista till framtida trädgård:

Tjockt gräs

Blommor som avlöser varandra och blommar under hela året...(kan bli knepigt)

Solsegel (ni vet, istället för fula parasoller)

eller ett snyggt parasoll (som det här)

Snyggt parasoll




















kompost (naturligtvis)

syrénberså

lusthus

trädkoja

ljusslinga

ljuslyktor i fruktträden

stengång i gräset


Förmodligen mer, men jag är lite trött & hungrig.

Godkväll.

Av Mamma Lex - 17 mars 2008 21:22

Budgivningen är igång.

Några tips?

Ovido - Quiz & Flashcards