Alla inlägg under juni 2007

Av Mamma Lex - 21 juni 2007 14:39

Lilla gumman mår bättre nu men på morgnarna är hon ledsen och vill inte att jag ska gå iväg.

Man hör hennes gråt hela vägen ner...

...usch!

Jag vill ha semester nu!


Men vänta...

...Glad Midsommar på er.


Ta det lugnt med sillarna.

Och understå er inte att köra med sprit i kroppen!

Då blir det pisk på bara stjärten, med nässlor!

Av Mamma Lex - 21 juni 2007 14:37

Idag har jag rusat runt och bytt glödlampor överallt.

Upp på stege, ner för stege.

Bra motion, nu vill jag bara hem och duscha...

Av Mamma Lex - 20 juni 2007 23:59

Nu säger MammaLex adjö


Av Mamma Lex - 20 juni 2007 23:30

Var det någon mer än jag som såg den mycket sevärda miniserien på Kanal 1 om drottning Elisabet?


Om inte, synd.

Om ja, se då till att forska vidare i denna extraordinära dams fantastiska liv och leverne. En riktigt häärlig ragata! (och jag menar det i den mest positiva benämningen, andra ragator förstår...)


Seså! Go to it! Chop, chop!


The lady is waiting.


Av Mamma Lex - 20 juni 2007 13:43

 


12 st kycklingvingar
2 msk soya, japansk
tabasco

citronsaft, från 1 citron och rivet skal
1 st vitlöksklyfta(or), finhackad
2 kvist(ar) oregano, plockade blad
2 kvist(ar) timjan, gärna backtimjan, plockade blad
1 kvist(ar) bladpersilja, plockade blad
  

Tillagning:

1. Blanda soya och några droppar tabasco. Lägg kycklingvingarna i en plastpåse, häll över marinaden, stäng påsen och blanda runt. Marinera vingarna i kylen över natten.

2. Sätt ugnen på 200 °.

3. Lägg vingarna i en ugnsfast form, Rosta (ugnsstek) dem i ugnen tills de är gyllene, ca 15 - 20 minuter.

4. Blanda ihop citronskal, vitlök och grovhackade örter.

5. Blanda kryddorna med de stekta vingarna precis före serveringen.


Av Mamma Lex - 20 juni 2007 13:15

Resten får ni leta upp själva.

Sex

Av Mamma Lex - 20 juni 2007 13:15

Ha!

Lurade jag er in?

Nummer 6

Av Mamma Lex - 20 juni 2007 13:14

snart slut (5)

Ovido - Quiz & Flashcards