Alla inlägg den 27 juni 2007

Av Mamma Lex - 27 juni 2007 21:14

Nu har maken stekt starka korvar.

Vi synes!

Av Mamma Lex - 27 juni 2007 20:47

Angående mitt tidigare inlägg om fina gåvobrev från Rädda Barnen är det nu så att:

Man kan konstatera att RB lägger pengar på barnen och inte nödvändigtvis på ett vackert gåvobrev...

Vi hade tänkt rama in brevet och ta det till jubilaren i det skicket.

Men se det går inte,

när det kom hem i brevlådan (visserligen dagen efter, + för snabb expediering!) visade det sig att det är tryckt på ett vanligt A4. 80 grams, vitt.

Dessutom i ett vanligt kuvert utan skydd ex. kartong så det har blivit lite buckligt.


Pengarna har man ju naturligtvis givit i god tro och det är bra.

Men jag hade faktiskt trott att det skulle bli liiiite snyggare.


Nu får jag ta med det till jobbet, skanna in det och göra ett eget gåvoblad på snyggt, kraftigt, kanske handgjort papper?

Sen får jag nog maila RB och erbjuda mina tjänster, eller vad tycker ni?

Av Mamma Lex - 27 juni 2007 20:42

Nu har jag och ungarna klarat av det värsta.

Snordimman lättar och luddet i skallen tunnas ut.

Men nu är det mannens tur att snörvla, slita på snytkanalerna och oja sig.

Vi kanske är friska allihop tillsammans lagom till semestern är slut och när skola/dagis börjar.

Ovido - Quiz & Flashcards