Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Mamma Lex - 25 juni 2007 23:45

Ikväll tittade vi på Hannibal.

Om Hannibal Lecters första år, det som formade honom.


Ingen film för den veke.

Barn for illa,

blodet sprutade.


Inget jag rekommenderar.


Godnatt.

Av Mamma Lex - 25 juni 2007 13:32

Berättade jag att storebror har lärt sig cykla?

Vi var nere på gården och mannen hade haft ett litet samtal med storebror om att man måste kämpa lite för att lära sig. Att det kanske inte är så roligt att vara den enda i klassen som inte kan när sommarlovet är slut.


När sen lillan och jag stod vid porten med hennes trehjuling så satte sig storebror på sin cykel, tog ett par "cykelsteg", rullade ner för den lilla avsatsen...fortsatte rulla, satte upp fötterna och började trampa!


Hela gårdslängden!

Vingligt men fantastiskt!

Mannen satt intill, brydd efter det allvarliga samtal de haft nyss.

Men vid mitt och lillans glädjetjut tittade han upp!


Peptalket fungerade, sa han bara, och såg mycket nöjd och glad ut...

Vilken karl, vicken pappa.

(Nu cyklar storebror som en tok, helt rasande fort!)

Av Mamma Lex - 25 juni 2007 13:14

Min svägerska fyller 50 om en dryg vecka och hon är en svår kvinna att köpa present till.

Hon har nämligen allt.

Två hus, ett knippe bilar, duktiga och välartade barn, kläder, böcker, prylar och ....ja, tänk er själva.

Men nu har vi hittat den perfekta presenten:

Ett vackert gåvobrev från Rädda Barnen om att en penninggåva värd .... kr är insatt i hennes namn.


Det var väl vackert?


Hoppas hon blir glad.


Av Mamma Lex - 25 juni 2007 12:58

Helgen var lång och skön, fastän den mest har gått åt att mata lillan med horribel medicin tre gånger om dagen.

Midsommarafton var mycket trevlig med goda vänner, god mat och kubb.

Barnen hade oxå roligt, vilket är minst lika viktigt.

Och de små snapsglasen (1 cl) är toppen!

Mycket lugn fest, alla blev lagom beruskade.


Sedan ett par turer ut på landet, tyvärr blåste det lite mycket så nåt fiskat har det inte blivit.

Men vi blev ändå bjudna på gös ute hos svärmor i söndags, en fisk som hon och svärfar själva dragit upp, himmelskt god!

Egenplockade jordgubbar till det...


Sedan som bonus har lillan skrapat av lite baciller på mig, så idag är det jag som försöker kurera mig hemma.

Med två sommarlovsbarn och en semestrande man.


Det ska nog gå...snörvel

Ovido - Quiz & Flashcards