Alla inlägg under april 2007

Av Mamma Lex - 6 april 2007 11:40

Den känns väldigt lång.Men vädret är fint iallafall.Ungarna har tittat på Totoro.En mycket trevlig film.Tvättat en maskin.Planterade äntligen penséerna igår.Det var i sista stund!Men alla verkar ha hämtat sig...Imorron bär det av till lillasyster och hennes familj.Där även mormor och morfar väntar.Bäddat för trubbel eller...?

Av Mamma Lex - 5 april 2007 13:01

...snälla.Snälla!Ta ner ert förbannade julpynt!Det är påsk!Då ska ju julen rent officiellt vara över...eller?

Av Mamma Lex - 5 april 2007 12:00

...starka.Nej, inte riktigt så illa.Men jag och mannen städade ju igår + lite annat som man sällan hinner med om barnen är med hela tiden...Men tre stora sopsäckar med gamla kläder blev det, och maken städade toaletten.Från golv till tak!Han lyfte undan badkar och tvättmaskin,värsta hulken!Grrrrrrrrrrrrr...Nu är det bara resten av lägenheten kvar.Det tar vi imorron.

Av Mamma Lex - 3 april 2007 15:40

Tänk hur det kan lösa sig.Nu ringer min tygkontakt och säger att fabrikanten har skickat min färg iallafall.Den som inte fannsnågonstans...Nu har jag 56 meter av den underbaraste bioröda,strykfria,härligaste bakgrunden till mina vackra foton.Mycket bra slut på denna dagen.Imorron ska jag va ledig och påskstäda.Hela danHar kanske tid att blogga...Ha det bra.

Av Mamma Lex - 3 april 2007 12:25

Jag arbetar på ett litet museum som tillhör ett större kulturområde och "fångarna" jag nämnde tidigare får hjälpa till att hålla ordning på området.De sopar, krattar, snickrar, fikar, målar och donar.Precis som våra ordinarie vaktmästare.Ganska schysst, om man tittar på alternativet..eller hur?

Av Mamma Lex - 3 april 2007 12:12

Nu har jag beställt tid hos min frisör...Kanske är det dags för riktigt kort igen...?Vi får se.

Av Mamma Lex - 3 april 2007 11:58

Fortskrider,alla bilder är utskrivna.

Av Mamma Lex - 3 april 2007 10:52

Vi får fångar till arbetet ibland.Förstagångsförbrytare som istället för att krypa in i kurran får göra nytta.Om de sköter sig vill säga.Annars ryker de in bakom lås så det visslar om det.Oftast är det unga grabbar som har vatt fulla.och dummaslagit nån på käften.Aja, baja.Många av dem säger att när de kommer hitså får de för första gången i sina livta ansvar.För det mesta funkar det,inte alltid...

Ovido - Quiz & Flashcards