Alla inlägg under april 2007

Av Mamma Lex - 21 april 2007 19:26

Apropå makens förslag om ordning i hemmet kan jag rapportera full kontroll.

Vi kom hem idag efter tur på stan med shopping och matinköp på listan varpå mannen uttalar en oro om att det är dags att åka hem: - Jag måste dammsuga!


Vid middagen, (f ö mycket goda hoisin/lime-kycklingspett från senaste Buffé) säger han att han känner att han måste göra sina arbetsuppgifter med stolthet.

Se till att hans golv är rena, att diskbänken hålls tom och ren.


Samma tanke som man själv har känt sedan den första gången du själv tog hand om din tvätt,disk,matlagning,städning...

Jag kan känna en otrolig tillfredsställelse i det enkla att vika familjens tvätt


På det viset är jag lyckligt lottad.

Att då höra mannen säga något jag verkligen kan förstå, bådar gott.

Mycket gott.

Av Mamma Lex - 20 april 2007 12:45

Visst går tiden fort när man har roligt...

Men nu är det faktiskt lite otäckt att det går undan.


Är det så att ju äldre man blir och desto mer erfarenheter man bär på så blir man undan för undan lite mer blasé?


Tiden liksom bara slinker iväg, situationer upprepar sig,

rutiner inställer sig...

livet händer

dag

för

dag

...



Men!

Nu är det fredag!

Deppa inte ihop fullständigt!

Av Mamma Lex - 20 april 2007 12:41

Skrivaren spottar ur sig bilder, färgpatronerna står som spön i backen och tid finnes över att blogga.


Snart är det hemgång och idag blir det nog ingen matlagning utan kanske pizza eller hamburgermat...Det tjänar ju både jag och mannen på enligt det nya systemet ;)




Av Mamma Lex - 19 april 2007 22:42

På söndag bär det av på resa med trevlig bekant.

Kosan styrs mot Skatelöv och kurs i luffarslöjd, eller trådtjack.

Vackra ting av ståltråd.


Storverk väntas.

Snart kommer ALLT i MammaLex hem vara skapt av ståltråd!

Vojne vojne.

Men kul ska det bli!


Kanske hinns det med att tälja en sälgpipa oxå...

Av Mamma Lex - 19 april 2007 22:14

Har tillsammans med maken försökt ett tag att hitta riktigt bra rutiner för ett väl fungerande hemmaliv.

Marktjänsten alltså. Maten på bordet, disken fixad, tvätten vikt och dammsugaren använd ett par gånger i veckan.

I mina ögon är det viktigast att maten är ok. Då mår alla bättre och kan jobba på resten med glatt sinne...

Nåja, mer eller mindre.

Det har väl gått sådär. Inte minst med tanke på makens vinterschema som innebär att en vecka i månaden samt helg jobbar han kväll mm. Nog för att rucka på vilka bergfasta rutiner som helst.

Men idag kom han på det! Vi tar olika ansvarsområden. Jag lagar maten han diskar undan. Han dammsuger ett par gånger i veckan, jag tar hand om tvätten. Jag bestämmer vad vi ska äta, maken köper hem det som behövs.

Ska bli riktigt spännande!

Som ett projekt.

Håll tummarna.

Av Mamma Lex - 19 april 2007 11:38

Sicket ruskväder!

4 grader kallt och äckelregn.

Idag har jag:

  • burit på en stege
  • klippt till 16 st röda tyglängder
  • druckit te
  • surfat
  • skrivit ut 2 skannade bilder
  • letat efter foton
  • frusit
  • glömt att kissa...
Av Mamma Lex - 18 april 2007 20:30

en lång dag sitter man här och tänkte blogga.

Upptäcker då att man glömt att äta idag.

Hej!

Av Mamma Lex - 18 april 2007 12:44

Storebror kläckte (förlåt) en schysst ordvrängning i påsk:


-Mamma, jag är inte bara köttätare. Jag är äggetarian oxå!


(skratt)


Sköna ungar.



Ovido - Quiz & Flashcards