Alla inlägg under april 2007

Av Mamma Lex - 13 april 2007 19:18

Ibland gör de saker fast man inte tjatat.Inte ens sagt nåt över huvud taget.Mannen avskyr att ha slips, (och det kan man fatta...)Har det bara på bröllop och 75-årskalas typ.Men till påskmiddagen kom han ner och var så fin...;)(nu blir han nog sur för att jag lägger ut honom på webben)((därav ägghuvudet!))

Av Mamma Lex - 13 april 2007 18:22

Alla människor som hittar in till min blogg när jag inte är hemma.Inte är på en normal plats...(läs, helt utan moderniteter som: bredband, bloggar, lugn, och, ro...)Vi har varit hos mina föräldrar.Druckit lite vin,ätit gott.Gosat.Tog med ungarna till Busfabriken.Sedan var de och vi helt slut.Det är ett schysst men mycket stressande ställe.Mycket högljutt, (stavas det så?), fattar inte varför det ska va så svårt att sätta upp lite ljudisolering? (Jeeezus! Den kommentaren fick mig att känna mig gammal!)Men det är väl oundvikligt?Förr eller senare blir man som sina föräldrar...?Eller?Nå.Nu är man hemma igen.Hoppas ni alla mår väl.

Ha

Av Mamma Lex - 11 april 2007 12:53

Detta hittade jag hos Silverfisken

Av Mamma Lex - 11 april 2007 10:07

Jag har så mycket att göra men det finns förmodligen inte finanser att ha mig kvar här på jobbet efter den 13 juni.Det är mycket frustrerande att jobba på utan att veta om man kan få en chans att arbeta vidare med de projekt man påbörjat.Det finns faktiskt ingen annan som kan ta över just nu.Pengar, det är ett j-la otyg...

Av Mamma Lex - 11 april 2007 09:28

...hon skall finna.L på jobbet, en mycket driftig kvinna!Fixade den här kontakten om ni letar efter smarta gardinlösningar.

Av Mamma Lex - 11 april 2007 09:26

ta form.Har fått mitt A3-fotopapper.Matt och vackert plockar det upp de gamla färgtonerna perfekt.

Av Mamma Lex - 10 april 2007 12:09

Nu ska man jobba i två dar, sedan får man semester igen.Vi åker till mamma och pappa så dom får gosa med barnen i ett par dar.Förmiddagen har gått åt till att leta exakt rätt upphängning till mitt tyg i utställningssalen.En knepig historia.Var finns alla smarta lösningar när man behöver dem?Ska man behöva uppfinna alla själv...?Men det blir ruskigt snyggt med det röda tyget till fotografierna!

Av Mamma Lex - 9 april 2007 22:09

...nu har Jesus snart dött klart,som Silverfisken skrev på sin blogg.Själv har jag varit hos min syster och firat påsk...Ja herregud, jag behöver semester efter semestern.Vi åkte hem tidigare och det var skönt.En hel dag idag som har använts mycket produktivt!Båda barnens rum städade och skurade.Ytterligare tre kassar med skräp (läs gamla och trasiga leksaker) har sorterats bort.Tvättat.Badat,själv&med barn.Tittat på Smallville.Fikat.Planterat om blommor.Torkat golv.Har inte varit ute,på hela dan......inte riktigt lika lyckat.Det blir bättre imorron.Hoppas att ni alla har haft en skön påsk.

Ovido - Quiz & Flashcards