Direktlänk till inlägg 18 november 2007

Hemma igen

Av Mamma Lex - 18 november 2007 22:07

Nu har vi varit hos mina föräldrar och myst.

Igår var vi bara.

Åt god mat, fick fina souvenirer från Berlin där de nyligen varit med goda vänner.

Drack lite vin, jag och mamma var med farmor nere på stan för att köpa mer vin. Mamma trodde inte att det de hade hemma skulle räcka.

Ja, ibland vet man inte...

Men nog räckte det alltid.

Jag somnade med ungarna och väl ute ur sovrummet var jag inte mer sugen på vin.

Juice och julmust bidde det istället.

Ganska tidigt i säng och upp med ungarna idag.

Kl 12.30 gick vi iväg till biografen och matiné.

Mormor och storebror gick på Rattatouille.

Jag, morfar och lillan gick på Spöket Laban.

Maken gick och myste själv på stadens gator en stund.


Sedan fick jag en tavla av min farmor...som min pappa har målat 1975.

Den får ni se en annan gång.


Hej Schweitz!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Lex - 7 maj 2010 11:19

Ja, tiden flyger och när jag tittar på blogginläggen så märker man hur mycket kan förändras fort. Nu inte ens ett år senare arbetar jag fortfarande på samma arbete men har fått fler och roligare arbetsuppgifter. Huset har det arbetats på kan jag ...

Av Mamma Lex - 15 december 2009 15:30

http://www.unicef.se/gift_certificates/5925be70edc0715a2784800b0c3e309880bb46e0.html ...

Av Mamma Lex - 17 november 2009 20:12

behöver visst inte betyda att man åker till soligt land eller tar in på närmsta spa. Jag är på semester från Facebook! Då hamnar man på den gamla bloggen...   Vi får väl se hur länge det varar, hur mår alla? ...

Av Mamma Lex - 29 maj 2009 20:50

1 liten bild på barnarbete...  

Av Mamma Lex - 29 maj 2009 20:45

Ja, nytt o nytt förresten. Lite bilder på slutet av vår semester förra året, på väg hem från kontinenten stannade vi till i Humlebaeck & gick på Louisiana. För er som inte har varit där...åk dit!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards