Alla inlägg den 10 november 2007

Av Mamma Lex - 10 november 2007 23:41

Jag har nyligen gått ur Svenska Kyrkan.

Jag har funderat på det länge och nu tog jag tag i det.

Men tro inte att det var helt okomplicerat.

Såpoperan inkluderar mästrande brev från präst, gliringar om vilka rättigheter jag går miste om samt kommentarer om att mitt namn kommer att sparas i ett register när mina barn senare i livet ska fållas in i kyrkans led: konfirmation mm...


Maffiametoder tänker jag på.

Mer om detta senare,

men jag ångrar mig verkligen INTE.

Undrar bara varför jag väntade så länge.


Av Mamma Lex - 10 november 2007 23:15

Vad fort den har gått!

Har jobbat hela veckan, även idag.

Hann med en fikastund med damerna på gamla jobbet oxå i veckan.

Jag är fortfarande trött som tusan på kvällarna men det blir bättre och bättre. Jag har investerat i ett par eccoskor så nu har jag inte lika ont i fötterna på kvällarna heller. (men de var på rea, annars vete fan...)


Imorgon ska vi samlas ute hos min mans föräldrar för gemensam middag och sedan vidare till kusinerna för eftermiddagsfika och mys.

Ska bli skönt att kommaut och röra lite på sig.

Hoppas på klart och fint väder med lite sol.


Alla Pappor därute, ha en toppendag imorgon.

Det ska vi ha.

Vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards