Alla inlägg under oktober 2007

Av Mamma Lex - 11 oktober 2007 11:54

Tänd ett ljus du med.

Av Mamma Lex - 9 oktober 2007 19:41

Kanske en moskito...

Ibland känns det som att bloggen inte ska bli ett måste men visst saknar man att kolla, skriva, länka och fixa.

Men med mindre tid över, inga roliga ideer och ...ja

Ärligt talat, vem bryr sig?

Av Mamma Lex - 8 oktober 2007 16:13

En mycket trevlig bok från Clio.

En trilogi om Rom.

Vinbok.

Samt ett spel från mannen och barnen!


Av Mamma Lex - 8 oktober 2007 16:10

Jag fick ett jättefint, svart McKinley-regnställ.

Har aldrig haft så fin jacka eller regnbyxor. Premiärbar  jackan idag...

mycket tjusigt.


Sedan fick jag en ruggigt vass Globalkniv, grönsakskniven.

Den vågar jag knappt använd av rädsla att skala av mig fingrarna!



Av Mamma Lex - 7 oktober 2007 19:29

Ja, nu var mamma och pappa avvinkade för denna gång.

Det är oootroligt lyxigt att bli servad och ompysslad.

Mamma diskar konstant, pappa lagar mat och matar mig med vin.

Hela lördagen gick åt till att baka tårtan (jättesmaskig förresten)

städa lite och invänta resten av gästerna.

Svärföräldrarna och min svåger och svägerska kom och en kusin till barnen med pojkvän. Alltid lika trevligt, underbara människor.

Pappa sade som han brukar när de skulle åka att han tycker att det känns skönt att lämna mig här där det finns människor som så uppenbart tycker om mig...och jag dem.

Det har han rätt i. Med min "bonusfamilj" har jag haft tur.


Tårta finns det kvar och vetebröd, daimmuffins och småkakor!

Jag kommer att rulla in i mitt 37:e!! år...


Nu ska jag natta barnen, mannen jobbar ju i helgen och kommer nog inte hem än på ett tag.


Tjabba.

Av Mamma Lex - 5 oktober 2007 21:19

har jag fått:

4 flaskor vin

6 böcker

1 dataspel

4 handdukar

4 trisslotter

(fet man...? på hans inrådan!)


Vem vet vad som kommer imorron?

Rapport anländer inom kort om specifika viner och böcker mm.


Nu: Mer vin och mys.

Av Mamma Lex - 4 oktober 2007 13:24

Imorgon kommer mina föräldrar och hälsar på över helgen.

Eftersom jag fyller iår imorgon kan man nog se fram emot lite presenter, gottis och vin...

Sedan blir det ju naturligtvis kalas på lördag, tänkte bjuda på Daim-tårta.

Recept kommer senare...

Av Mamma Lex - 4 oktober 2007 13:20

Idag är det mkt som e Mega.

Mega-fint väder

Mega-stora bullar på kanelbullens dag

Mega...nä, det var nog allt.

En liten överdrift kan väl aldrig skada.

Idag är maken på kurs långt borta så jag ska om ett par timmar hämta barnen från skola och dagis.

(I vanliga fall hämtar mannen storebror och jag lillan, vi borde kanske alternera ibland - vad säger du raring?)



Ovido - Quiz & Flashcards