Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Mamma Lex - 22 oktober 2007 22:34

Idag började jag på mitt nya jobb.

Lärt mig grunderna på kassan och datorn.

Börjar få ett hum om var saker finns.

Har slagit in paket, sålt prylar för ett par tusen och hjälpt en dam till hennes rullator.

Imorgon gör vi om allt igen!


Det är roligt!

(Hoppas nån vill  köpa kaffe, kvarnen är rolig!)

Av Mamma Lex - 22 oktober 2007 22:29

Jag fick verkligen fundera nu för en stund sen vad vi egentligen gjorde i helgen...

Så det måste ha vatt lungt,

jag tror att vi fixade iordning lillans rum lite.

Hon fick en våningssäng, sova nere, leka uppe.

Hon tycker det är roligt med storebrors loftsäng så detta blir ju hennes alldeles egen.

Förmodligen bråkades det med barnen om att de skulle städa sina rum,

kanske tvättades det lite tvätt.

Förmodligen handlade vi för kylskåpet är fullt med mat...

På söndagen diskade mannen och jag sydde ny gardin till lillans rum, mycket fint tyg, bilder kommer sedan. Sen åkte vi ut till svärföräldrarna och åt söndagsmiddag, alltid lika trevligt.

Efter maten promenerade en del och andra krattade löv.

Vädret var lagom - men myggen var för jävliga!

Fika - sen hem.


Ovido - Quiz & Flashcards