Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Mamma Lex - 26 oktober 2007 21:32

Ja, nog får man jobba alltid.

Jag har fått ny respekt för alla som arbetar inom affärsbranschen, speciellt de av oss som är "på golvet".

Jag är helt slut när jag kommer hem!

Denna vecka har dessutom maken jobbat kväll så man ska hämta barnen på kvällen

och hem,

och laga mat,

och äta mat,

och duscha,

och göra läxor,

och plocka iordning,

och natta barn,

ja, ni vet...

Men mannen blev sjuk.

Fick feber och mådde dåligt han oxå. (Ungarna var ju sjuka häromsistens..)


Men det underlättade ju faktiskt lite.

Jag tvingade honom att köra storebror till skolan iallafall,

är jag elak?

Eller var det bara bra att han fick lite friskluft?


Och vad man får ont i benen!

Man står ju och går hela dagen,

det är så skönt att sitta ner och fika.

På det gamla jobbet fikade vi ibland heeela tiden (kändes det som, ibland)

Men nu finns det ingen tid.


Mycket att hålla i huvudet.


Och bara så att ni vet,

julen har kommit...

Ovido - Quiz & Flashcards