Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Mamma Lex - 19 oktober 2007 20:48

Väl framme på jobbet imorse började jag ta fram bilderna från gårdagen.

11-fikat kom och gick, ingen tårta...

12 kom och gick, ingen tårta...

har de glömt bort mig eller är det nån som jävlas med mig?

kl. blev 12.40 när vi alla råkade vara nere på första våningen.

Där var en ovanligt massa folk och chefan bjöd in oss alla till "salongen".

Vi blev serverade cider och samtal i ett par minuter och sedan snodde de mina glasögon!

Raskt fick jag en ögonbindel eller två över mina ögon och sedan bar det iväg över kullerstenar och gräsmattor i ett fruktlöst försök att kollra bort mig och det faktum att vi skulle äta mat hos grannen som råkar driva ett gästgiveri...


Mycket trevligt även om vägen dit ibland kändes som en nära-döden-upplevelse, det är läskigt att gå i okända trappor med ögonbindel...


Vi blev serverade kalvstek med sås, potatis och gele.

Husets röda och bröd och sallad.

Present, tal, skratt och vänner.


Det var en vemodig dag men jag ser framtiden an med tillförsikt och ser mycket fram emot att börja jobba "på riktigt" efter helgen.


Det var min dag på det stora hela, vad har ni hittat på idag?

Men

Av Mamma Lex - 19 oktober 2007 10:31

Väl hemma så har lillan blivit sjuk istället.

Precis kräkts i sängen och ligger nu som ett litet lakan, alldeles varm i min och mannens säng.

Lilla skruttan...

Legat och yrat intill mig hela natten, druckit lite vatten, kissat lite.

Inte mycket nattsömn...

Av Mamma Lex - 19 oktober 2007 10:24

Hela dagen på Vadstena Slott och Landsarkivet.

Mycket intressant men vad hungrig man blev!

291 foton blev det.

tack gode ... för digitalkameror och de underverk dessa kan utföra.

Efter välförtjänt middag åkte vi hemåt men var ju tvugna att stanna till vid klosterruinen i Alvastra och Rökstenen.



Ovido - Quiz & Flashcards