Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Mamma Lex - 22 juli 2007 14:38

Knappt har föräldrarna kommit ut genom dörren så tar vi tillbaka vårt hem.

Min mor ääälskar att diska, fixa och dona.

Sätter man på en kopp te, är hon där, och donar.

Lagar man mat, kommer hon, och donar.

Jag älskar min mamma, och pappa.

Men när dom kommer och hälsar på, lämnar jag över köket, delvis till min mamma. (Nä, jag överdriver nog lite, eller vad säger du morsan?)

Idag när dom åkte hem, började jag och maken att städa ungarnas rum.

Lillan har fått skurat och torkat, ny matta, ommöblerat bland leksakerna.


Jag har piskat och tvättat de stora mattorna.

Storebror har fått lite hjälp med sin städning.


Nu har Maken och storebror åkt iväg för att tvätta bilen och jag o lillan stannar hemma för att slappa, städa vidare och tänka på fika till eftermiddagen.


När man tittar tillbaka på de senaste inläggen verkar det som om jag inte gör annat än att städa.

Tro mig, sanningen är en helt annan...

Ovido - Quiz & Flashcards